söndag, juli 20, 2008

Säg grattis...

.. till mig. Njae - inte fyller jag år. Inte har jag namnsdag. Eftersom jag inte är gift är det heller inte bröllopsdag. Ingen bemärkelsedag överhuvudtaget. Men ändå. Säg grattis!

Denna söndag har gått i lättjans tecken. Vaknade tidigt och var pigg. Förmodligen för att jag somnade före 11 igår, vilket är ovanligt. Så vid halvsextiden låg jag och läste. Men somnade om och sov lite längre. Åt frukost lite senare. Slängde mig i hängmattan ett tag redan på förmiddagen.

Jovisst ja! Jag klippte gräset. Gick en promenad. Lagade mat och körde hem.

Varmt och soligt. Svag, svag bris med små krusningar på fjärden. Det blev hängmattan på eftermiddagen också. Och en slummer.

Men "grattis" till vadå?

Jo - Det här var min första upplevda riktiga sommardag för säsongen, som sammanfallit med en helt ledig.



*****

Inga kommentarer: