torsdag, juli 10, 2008

Laxlasagnen...

.. smakar bra, medan jag växlar några ord med kocken och lyssnar på en holländsk turist, som förundrar sig över det låga priset på kaffe (20:-), och då ingår "refill", vilket han berättar för sina kolleger kryssningsturister som redan sitter där med sitt glas rödvin, när jag går förbi på väg till apoteket, där jag köper deo och senare passerar Brothers och fyndar en tröja på halva priset, och fortsätter till Clas Ohlson där jag köper lim och sedan går hem en sväng och limmar den där skon som hotar tappa sulan och sätter den i tving varefter jag öppnar posten innan jag vandrar ut på stan igen och går en sväng förbi kiosken och köper en trisslott och märker att jag har några minuter kvar innan lunchen är slut.

Det är skönt att bo i en stor liten stad.

*****


Andra bloggar om

Inga kommentarer: