fredag, maj 30, 2008

Fredagkväll

- Skall du inte ha ett glas vin?
Tjejerna på jobbet försöker hålla mig kvar. Övertid. Hm!!!
Men jag är principfast.
- Nejtack. Jag skall köra ut till stugan.

Visst är det lite frestande att stanna en stund med gänget. De skall senare ut på en aww och bio. Men jag känner att det får vara denna gång. Jag vet nämligen att det blir fler chanser.

Fredagens middag dukas ute vid grillplatsen. Här upptäcker jag vad tystnaden egentligen består av. Medan laxen fräser på grillen och vi tar en whisky och norrbottniska mandelpotatischips (Världens godaste, på allvar! Vi köper aldrig några andra.), är luften full av ljud. Koltrastsång, orrspel, lövsångardrill och morkulleorrrrrp, beledsagat av musik från den närmaste skärgårsön. Luften är ljum och fullständigt stilla. Havet blankt. Storskraken simmar förbi. Laxdoft från grillen.

Fredagkväll.


*****


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: