torsdag, februari 14, 2008

Februaritorsdag

Somliga dagar är bara så bra. Soligt väder. Några minusgrader. Kul lunchsällskap och god lunch. Lax under färskosttäcke med havskräftstjärtar, med pressad potatis och örtsås. Vi diskuterade en webbsidas fortsatta utveckling. Mina två bordskompisar var synnerligen inblandade. Trots att fiske inte är mitt stora intresse, kunde jag kanske bidra med några synpunkter.

Långpromenad på eftermiddagen. Halvön runt. Det betyder att man går strandpromenaden längs hela innerstaden. Kallt och skönt. Nordanvind i kind.

Middag blev det lite hipp som happ, men gott, på Invit. En oxfilétoast med murkelstuvning och örtsallad. Ett glas Argentinskt, rött. Bjuden.

Konserten under kvällen blev i alla fall pricken över i. En blandad konsert i "kärlekens tecken". Det var ju bevars 14 februari. Blandade körer. Svenskt, finskt, gammalt, nytt. Ett mäktigt, svängigt sydafrikanskt nummer, där två solister verkligen visade framfötterna. En av de unga tjejerna hade en röst som bara skulle fram. Stark, tonsäker. Och vilket sväng.


Efter paus tog huvudnumret vid. Lars-Erik Larssons Förklädd gud. Det är första gången jag hör verket. Stor orkester, jättekör (Jag räknade till 130 personer.) och solister. Recitatör var Kjell Peder Johansson, du vet han från Karlavagnen i P4.

Mäktigt så det knottrade sig i två och en halv timme.

En helt vanlig, ovanlig torsdag.










*****


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: