tisdag, januari 29, 2008

Polis polis

Rån i kvarteret. Så här är det att bo centralt. Tvärsöver gården rånades Nordeakontoret strax före klockan 13. Mitt i lunchrusningen alltså. Jag var på väg hem och möttes av polisbilar och blåljus, bara några minuter efter att det hänt.

Förvirringen var märkbar bland lunchrusande människor. Det spekulerades vilt.

Jag gick lugnt hem och fixade med mitt. Polisen skötte sitt och en misstänkt man greps lite senare på en mindre restaurang (Corsica), utan större dramatik. Han var känd av polisen sedan tidigare. Pengar hade han också gott om.

Det hade också vittnats om ett vapen, och att mannen tagit tillflykt till P-huset, som ligger tvärs över gatan från min balkong. Där letas nu för fullt med polishundar. Mannen troddes eventuellt ha gömt vapnet där. Med egna ögon kunde jag konstatera att inget hittades. Hundarna kom ut utan napp, efter vad jag hörde av poliserna nere på gatan.

Slutet gott, allting gott kanske.
Undrar vad banktjänstemannen tycker.

*****


Läs mer!

Inga kommentarer: