måndag, december 10, 2007

På bussen...

.. sitter en kille och småpratar med en studentkollega. Han ser ut som att han nyss fyllt 17, ungefär.

- Visste du att jag och Anna har köpt hus?
- Nähä! Var då?
- Bara en bit utanför stan. En norrbottensgård. Sex rum och kök. Och vi behöver inte ens renovera. Det är bara att flytta in.

Jojo, tänker jag. En annan fick flytta från pojkrummet till en orepad tvåa, visserligen fin, under takåsarna på Krongårdsringen. Ribbsängen fick jag bära med mig. Mitt lilla skrivbord fick bli matbord det första året. En bassoffa från Domus Interiör var den första möbel jag köpte, plus en lagerhylla.

Någon "lyxfälla" (Har halkat in på ett halvt program någon gång. Vilken rysare!) var det inte tal om.
Man tog det hela lite pö om pö.
Och jättelycklig var man.

Bättre förr!??

*****

Inga kommentarer: