tisdag, oktober 30, 2007

I don't want...

.. to hear about it." B får syn på mig på 25 meters håll på busshållplatsen och garderar sig direkt.
- Well, this is how i was..., säger jag, när jag kommer närmare.
- No, no, no!

Som den mycket vinintresserade munskänk och nordirländare han är, gråter han över det missade tillfället, som jag hade förmånen att njuta av i lördags. När han upptäckte annonsen, var det försent, fullbokat.

- Nästa gång kan du väl berätta för mig.
- Sure, säger jag, utan att veta om chansen någonsin kommer åter.

Vi åker vidare med prat om diverse. Hans avhandling om Doris Lessing, och TV-framträdandet i samband med hennes utmärkelse. Han träffade henne förra hösten och får väl betraktas som en auktoritet på området.

Snart är det dags för mig att kliva av.
- By the way, Bert... Nice coat.

Jojo - Det gäller att ställa in sig.

*****

Inga kommentarer: