fredag, juli 13, 2007

Verklighetsflykt

Jag måste vara lite udda. Lite eljest. Och det är inget jag beklagar. Tycker bara det är sorgligt för alla andra. Att de inte är lika udda, menar jag.

I måndags när vi kom från skärgården, efter en vistelse i skön natur, men med människor inom syn- och träffhåll, var vi tvungna att stanna till för att göra kompletterande inköp inför färden till stugan. Vädret var piss, blåst och regn.

Och vad sysslar folk med då? Jo, de shoppar. Stan var fullkomligt fullproppad. Rulltrappor, hissar, entréer .. allt igenkorkat med folk. VA!??? Jag fick en plötslig förnimmelse av skyltsöndag i december.

Jag finner det sorgligt. Tänk att många inte har något annat att ta till en regnig semesterdag än att dra på stan och köpa grejer. Visst är det bra för handeln, för konjunkturen och för arbetstillfällena.

Men är det bra för människan?

Snabbt! Mycket snabbt avslutade jag mina ärenden och flydde.

*****



Marge_II har upplevt ungefär samma sak.

Inga kommentarer: