fredag, maj 04, 2007

Efterfrågad

Tre dagar. Sedan helg. En smakstart för mig. "Vad roligt att du är här", sade A-K spontant, när vi skrattade åt någon vits, som jag finurligt vräkte ur mig. Visst känner jag mig lite rostig, lite skakig, och lite onyttig. Fråga, fråga, fråga... besvära. Det känns inte alltid bra, men är ju tvunget. Jag, van, arbetserfaren, livserfaren, känner mig smått ivägen.

Men jag har redan "varit" i Bryssel och Tallinn, rett ut ett litet mysterium åt en kund och börjat skissa på nytt material, som skall användas i offert- och bekräftelsesammanhang.

Kvart över elva får jag ett SMS. Det kommer från Robbie på mitt lunchställe.
"Var är du? Du måste komma hit idag. Du är saknad."

Hur många har den sortens direktreklam i mobilen?

Livet är rätt bra.

*****

Inga kommentarer: