torsdag, april 19, 2007

Allt är inte guld

Förbluffad läser jag i pappers-DN, en annons som på två hela uppslag redovisar reklambranschens förnämsta bedrifter under året. Guldägget har delats ut. Tolv stycken, närmare bestämt. Ett för varje publiceringskategori, exempelvis TV-reklam, Internetreklam eller utomhusreklam.

Ett, säger ett bidrag känner jag igen. Det gäller kategorin design, där kampanjen för SVT:s produktion The Planet tog hem segern.

Övriga kampanjer, har gått mig helt förbi. Och jag är ändå en rätt allslukande mediekonsument.

Vad säger det om slagkraftig reklam? Eller är man lurad. Undermedvetet påverkad?

Eller, hemska tanke.... Guldägget, för inbördes beundran inom branschen?

Nä! Va?

*****



Dagens Nyheter fick ett silverägg. Den kampanjen vet jag att jag uppmärksammat.
SvD har mer.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: