torsdag, mars 29, 2007

Med öga för snyggt

Hur det än är, ytligt, banalt, onödigt, så är jag väldigt bestämd, när det gäller tryckta alster. De skall vara välgjorda. Snygga. Intelligenta.

Många gånger har jag här utgjutit mig över tidningen VI, som en gång i månaden dråsar ner i brevlådan med en exklusiv duns. Fjärran från det medlemsblad för Konsummedlemmar, det en gång var.

Och titta bara. Omslaget på aprilnumret är bara så tilltalande. Jag skulle väl aldrig komma på att läsa något om modellen Emma Wiklund, världsmodell, annars. Men nu blir man ju nyfiken.



Glad blir jag också över lokaltidningen NSD:s nysatsning på en bilaga, som kommer en gång i månaden. Fjärran från de tråkiga alster, helg-, älg- och skoterbilagor, som annars kräks upp ur deras tryckpressar. (Den vanliga tidningen har jag däremot inget särskilt ont öga till. Bara ett sunt ifrågasättande.)

C, som den här skapelsen heter, är snyggt producerad. Ännu lite trevande efter att nå sin form, men på god väg. Den riktar sig inte ett dugg till mig och min åldersgrupp. Ändå tilltalar den mig.

Hur det än är: Papper regerar!

*****



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: