måndag, december 18, 2006

Attack

Haha! Här har jag gått och skrutit över att jag inte råkat ut för kommentarsspam någon gång. Du har alltid kunnat kommentera här fritt och generöst, utan konstiga koder för att få igenom det du har att säga. Skönt va!??

Vad har då hänt? Jo - Inte mindre än 46 spamkommentarer fanns i min brevlåda, när jag kom hem från stugan i går eftermiddag. Fyrtiosex stycken. Helt meningslösa, men berömmande ord på engelska, tyska, italienska, friskt blandat i samma mening ibland. Vackra ord. Och jag tar förstås åt mig varenda ett, eftersom de är befogade.

Det var bara det att du inte fick se dem. För snart nog hade mitt kommentarssystem rensat bort alla. Helt automatiskt! Och alla avsändaradresserna spärrades. Inte ens jag fick se dem, annat än kopiorna som hamnar i min e-postlåda.

Tyvärr lyckades programmet även rensa bort en kommentar, som borde ha legat kvar.
Därför återger jag den här:

izac (izacse@yahoo.com) wrote the following:
http://www.haloscan.com/comments/XXXXXXX/123456789101112
Tamigtusan så har nog Bert fått spammare!

Osis säger vi på ...punkt.nu... ;)
=============


Så sant iZac! Det var osis att din kommentar försvann.


Tack för alla kommentarer. De är halva bloggen. På senaste tiden har jag dessutom fått många nya kommenterare. Både från andra bloggare och sådana som inte har egna bloggar. Det är riktigt kul.

Spammare är dock (nu blir Matildas fikarum illamående! Hihi.) långt ifrån så roliga, som de tror.

Bara tusenfalt korkade!




PS. Jag hoppas ingen missförstår. Bloggarna iZac och Matilda har inget med spammen att göra.

Inga kommentarer: