fredag, oktober 06, 2006

Nu är det kört

Igår var jag med om något fantastiskt. Lite äckligt i och för sig, men ändå. Sannolikheten att råka ut för det måste ligga någonstans i paritet med att vinna 25 000 i månaden skattefritt i 25 år på Triss. Och det skulle jag hellre vilja. Mycket hellre!

Precis när jag skulle iväg ut på stan i ärenden gick jag in på toaletten för att snyta mig och tvätta händerna. Inget annat.

Jag hade ett tuggummi i munnen, som började bli lite väl tomtuggat. Smaken var liksom väck, så jag passade på att spotta ut det i toan.

Med ett plopp landar tuggummit i vattnet. Men det var tydligen ingen snygg Knape-landning, utan ett rejält magplask, om nu tuggummin har magar. Ett plask som sände upp en droppe av toavattnet till min ögonhöjd (ca 1,8 meter), in under glasögonen och rakt in i mitt högra öga!

Jag blev helt ställd. Visserligen var det spolat och så. Men det kändes ändå lite... jjjaeck.

Sen suckade jag.
Tänkte att "det där var min högvinst."
Något sådant händer aldrig mer i min livstid.
Bye bye Trisslotter.
Ingen idé!
Det mest osannolika har redan hänt.

Traskade iväg på mina ärenden i spöregnet, med nedböjt huvud och funderade på hur jag skulle få tag i en bra terapeut.
Billigt!

Inga kommentarer: