onsdag, augusti 23, 2006

Vargtimmen

Varmt! Trots att dörren ut till balkongen står på vid gavel. Hjärnan har vaknat - inte jag. B snusar tryggt vidare. Solen har just skickat sina första sneda strålar på fasaden utanför fönstret. Väckaren står på tjugo i fyra.

Herregud. Helt arbetslös i snart ett år. Ett par frilansuppdrag. Hur skall det gå? Måste gå till arbetsförmedlingen imorgon, idag. Och ringa Priorum. Har dom plats för mig? För rådgivning. Misslyckad - jag? Och vad skall jag rösta på. Jisses, jag glömde kolla om vi verkligen hade torkad renskav i frysen. Till fjällvandringen. Visst'ja! Jag lovade ju baka matbröd. Gud vad tråkig min blogg har blivit. Bara en massa tjafs.

Mesig - ja, kanske
Feg - Hm!
Ful är man dessutom.
Och gammal.
Sover jag?

Vaknar när väckarklockan ringer. Halv sju och jag är trött som en manet.
Upp och hoppa.
Det här fixar sig.

Inga kommentarer: