fredag, april 07, 2006

Ett spännande liv

Redan vid frukostbordet steg spänningen. Inte för att jag läste någon djupt engagerande artikel i morgontidningen. Inte för att jag, som vanligt jonglerade med smörgåsen, för att se vilken sida som hamnar neråt. Inte för att juicen var annorlunda än igår.

Nej - Det var horoskopet!

"Dagen tycks börja och sluta på ett oväntat sätt. Däremellan förlöper den enligt plan."

Jag hickade till och satte mig rak i stolen, avslutade min frukost, vinkade hejdå till sambon som skulle till jobbet, och tog sedan itu med dagens sysslor. Spänt avvaktande.

Snart tog dock den vanliga lunken vid. Radion stod på och snart var förutsägelsen glömd. Diskmaskinen laddades som vanligt. Bordet torkades av.

Köket i ordning och jag drar mig mot badrummet, för att forsätta med rutinjobbet. Jag hänger av mig morgonrocken, men hör samtidigt något från radion, som fångar uppmärksamheten. Blir nyfiken och vill lyssna vidare. Går in i sovrummet och ser... visst'ja, jag har glömt att bädda. Tar tag i det direkt, eftersom det normalt ingår i "före-duschen-rutinen".

Och där hade vi det!

Jag bäddade.

Naken!

Nu väntar jag ivrigt på dagens spännande slut.

Inga kommentarer: