torsdag, februari 02, 2006

Bloggetik

Tänk så många nya kontakter man får när man bloggar. Människor från när och fjärran, som läser. Många kommenterar, vilket är särskilt kul. Snällt, eller argt - välkommet vilket som.

Ibland känns det som om jag fått en helt ny bekantskapskrets. Eller rättare sagt ett komplement till den man har i fysisk form på närmare håll.

Själv läser jag också många bloggar. De som finns i högerkanten här, t.ex. får en påhälsning minst varje dag. Kommenterar gör jag också, när jag finner anledning. Hos vissa finns flera anledningar per dag. (Hm!)

En sak, som jag dock blir lite sur på, är när man kommenterar och kommenterar och aldrig får någon reaktion från bloggägaren. Det är trist! Jag vet inte ens om min kommentar blivit läst.

Jag menar inte att varje kommentar som jag skriver kräver en "kvittens". Men när det aldrig någonsin sker, tappar man lusten. En sådan blogg åker snart ut från min länklista. Ut i kylan bara.

Tack till alla som kommenterar. Och tack till dig som kommenterar mina kommentarer.

Det känns som att det är en av de största förtjänsterna med bloggen.

Vad tycker du?



Andra bloggar om:

Inga kommentarer: