onsdag, december 07, 2005

Vardagsmysterier - 4

Jag har en elektrisk tandborste. Braun Oral B Plak Control 3D Action! Jojo.

Den har jag haft länge. Så länge att den börjar tappa kraft allt fortare efter varje uppladdning.

Nåväl - Jag är nog rätt förberedd på att den lägger av.

Saken är nämligen den, att jag kommit på mig själv med att inte lita på att den gör sitt jobb. Jodå - den snurrar på och plak controlar och 3D:ar. Men tydligen är det för lite action! Och här är mysteriet; Jag står där och fånstirrar i spegeln med munnen halvöppen och tandkrämslöddret lite chict i ena mungipan. Men jag står där och borstar tänderna! Alltså - jag står och borstar tänderna, som om det vore en manuell tandborste.

Försöker tänka till. Ta nu varje tand i tur och ordning. Lugnt och fint! Nix pix - återfallet sker inom någon minut.

Men det kanske bara är mitt undermedvetna, som föreberer sig för tandborsten totala kollaps.

Bra!

Inga kommentarer: