söndag, december 04, 2005

Glögg, persiskt och lite cirkus

Lördag kväll. Börjar med lite glögg hemma vid köksbordet. Jag är inte riktigt fri från min förkylning. Den går, så att säga, lite upp och ner.

I alla fall tar vi en middag ute på Zan, vår persiska kvarterskrog. Gott, som vanligt! Urtrevlig betjäning, som vanligt. Jag äter så gott som alltid av den persiska menyn, denna gång något som hette 'hm hm hm Bahkthiari' (kommer inte ihåg hela namnet). Men låt er inte avskräckas av pizzorna. De har också annorlunda touch.

Sedan sen föreställning på Norrbottensteatern. En fullständig 'knock-out'. En kille på scen i dryga 1 timme och 30 minuter. Ett rasande tempo. Stand-up, akrobatik, cirkus, en rostfri brödrost (smaka på den du!) och skratt, så att man kunde ha kissat på sig.
Begriper inte hur han orkar, Jens Nilsson, efter dubbel-
föreställning av musikalen Sugar tidigare på kvällen, så fixar han även detta! Makalöst. Jag var rätt nollställd innan jag gick dit. Men hade nog kunnat sitta kvar någon timme till, minst. Det är bar- och caféstuk, så man behöver inte sitta med tomma glas i den glada stämningen.

Det är teaterns 'Bakfickan', som har sena lördagskvällsföreställningar. Börjar 22.30, slutar efter midnatt.

Somnar med ett leende.

Inga kommentarer: