onsdag, november 09, 2005

Potträning

Elisabet, bloggarkollega som bevakar den andra änden av landet, uppmanar oss i ett inlägg att ta tag i våra rädslor, och städa ut dom.

Rädslor - skulle jag ha några så'na?

Inventerar mitt innersta och slås plötsligt av ett rätt ofta förekommande fenomen. Kanske en rädsla.

Jag blir tok-kissnödig när jag sätter nyckeln i ytterdörren! Jo, så är det. Oavsett om jag varit ute en kvart, eller i flera timmar utanför hemmet, så sker detta. Och vad är då min rädsla?

Jag är rädd att jag inte skall hinna fram, hinna få fram.... ja, ni vet.

Ibland blir det rena rejset (racet) i hallen. Ytterkläderna åker av i ett huj, slängs på närmaste stol, eller på golvet. Skorna... nej, dom hinner jag inte bry mig om. In på toan och mmmmmmmmmmmmmmm.... Jag hann!

Psykiskt - förmodligen.
Känner någon igen sig?
Tips - någon?

Numret till en terapeut - någon?

Hjäääääääälp !

Inga kommentarer: