tisdag, oktober 11, 2005

Det finns reklam.....

.... och så finns det reklam


En gång i våras retade jag upp mig ordentligt på en av Coop Forums helsidesannonser i lokalpressen.

Skamlöst fylldes annonsen av chips, 6-pack läsk, lösgodis, korv, pommes frites med mera.

På Coops hemsida hittar jag detta:
Coop vill bidra till att skapa en god hälsa för konsumenten. Dagens situation med övervikt och olika sjukdomar kopplade till konsumtion av mat har gjort oss uppmärksamma på vår roll för att hjälpa konsumenten till en hälsosam mathållning och livsföring i stort.


Jag tog kontakt med informationschefen. Frågade om de på Coop verkligen kunde ställa upp på de högtidliga utfästelser man gör.

Vi måste redovisa alla alternativ för vår kundkrets, utan att påverka alltför mycket.


Så skrev informationschefen för Coop Norrbotten.

Jag svarade med "Men du vill väl inte påstå, att reklam inte påverkar. I så fall förstår jag inte varför ni annonserar överhuvudtaget."

Där slutade dialogen. Inget svar syntes till.

Nu har dom skärpt sig:






Snyggt Coop!

Så blir det, när Ögonblick i norr griper in.

Inga kommentarer: