onsdag, september 28, 2005

Träffande statistik

Anmälde mig till BlogRankers.com idag. Lite märklig statistiksajt, som till upplägget liknar Bloggtoppen.se.

Men BlogRankers är lite anonym. Man hittar inte mycket på "Om BlogRankers".

Dessutom är det hur enkelt som helst att fejka statistiken, eftersom det egna IP-numret inte är blockerat. Det betyder till exempel att varje uppdatering man själv gör, genererar ett besök.

Jag har exempelvis min egen blogg som default hemsida. Varje gång jag öppnar ett nytt fönster, åker jag upp i statistiken.

Nej BlogRankers får nog vara för min del, tills man visat en bättre produkt.


[Uppdatering 29 sep: Har nu blivit uppmärksammad på att BlogRankers är en bluff. Flera andra bloggar har tagit upp fenomenet. Alla är rörande överens.]

Inga kommentarer: