onsdag, september 21, 2005

Tänk om det rinner över

Underskott - ordet betyder att det är brist på något. Det är ju inte så bra.

Motsatsen - överskott låter bättre. Även om "Överskottslagret" låter lite billigt! Men det är bara mina associationsbanor.

Ibland upptäcker jag nya ord. Och när jag väl hört det en gång, så dyker det snart upp igen, i något annat sammanhang.

När Ebba Witt Brattström lämnade F!, så skyllde hon på ett upplevt demokratiunderskott i det blivande partiet.

Demokratiunderskott... Det var faktiskt första gången jag hörde det ordet.
Men... - redan dagen efter hörde jag ordet på nytt i en Eko-intervju med någon, som jag inte kommer ihåg vem det var.

Ordet finns. Google ger 24300 träffar!

Men motsatsen då....?
Söker på demokratiöverskott

Svaret: Din sökning - demokratiöverskott - matchade inte något dokument.

Synd!

Inga kommentarer: