torsdag, september 15, 2005

Jag blir så trött.....

Idag drumlade saldobeskedet för mitt ICA-kort ner i brevlådan.

Hick...... alldeles för stor summa. Här är det något som inte stämmer. Går igenom posterna och märker att min senaste inbetalning inte finns redovisad.

Hick.... igen. Var är pengarna. Min internetbank ger besked om att pengarna gått iväg. Till rätt konto dessutom.

Alltså försöker man ringa till ICA-banken.

- Vänligen tryck in ditt personnummer
Tryck, tryck, tryck, tryck, tryck.......
- Vänligen tryck in ditt lösenord, fyra siffror

Va? Jag har inget lösenord. Jag vill tala med en människa.

- Vänligen tryck in ditt personnummer
Tryck, tryck, tryck, tryck, tryck.......
- Vänligen tryck in ditt lösenord, fyra siffror

Jamen, jag har ju inget!

- Vänligen tryck in ditt personnummer. Du har en chans kvar!
Tryck, tryck, tryck, tryck, tryck.......
- Vänligen tryck in ditt lösenord, fyra siffror

Grrrrrrr....!

- Du är nu spärrad. Vi kopplar till en av våra medarbetare.

Tack. Det var ju det jag ville från början.

- Vi ber dig dröja kvar. Väntetiden är 31 minuter.

Klick. Jag lägger på.


Jäklar vilken bra service ICA! Men pengar - det vill ni ha.

Inga kommentarer: